Як використовувати Google Search Console для SEO: Урок 2 “Інтерфейс Google Search Console”

Для початку вам необхідно увійти на сайт Google Search Console та зареєструватися там. Після реєстрації є 2 варіанти як почати працювати:

  1. Якщо ви просуєте клієнтський сайт. Потрібно запросити доступи до вашої пошти gmail, щоб сайт з'явився у вашій консолі гугла.
  2. Якщо у вас свій сайт. Вам потрібно його додати до Google Seaarch Console.

Розглянемо докладніше як додати сайт до Google Search Console або відкрити доступ.

Як відкрити доступ до статистики Google Search Console

Ваш клієнт, який відкриватиме доступ до Google Search Console повинен зайти в налаштування.

Настройки Google Search Console

У налаштуваннях вибрати пункт “Користувачі та дозволи”.

Відкрити доступ до Google Search Console

 

Після чого натиснути кнопку “Додати користувача” та додати нового користувача.

додати нового адміністратора для пошукової консолі Google

Після того, як доступ вам буде відкритий, ви зможете бачити всі дані на веб-сайті клієнта.

Як додати сайт до Google Search Console

Перший раз, якщо у вас немає сайтів, Google сам запропонує додати вам сайт у консоль, тут все просто. Якщо у вас вже є сайти, то вам потрібно вгорі біля логотипу google search console натиснути на список, що випадає і вибрати “Додати ресурс”.

Додати новий сайт до google search console

Після цього у вас з'явиться спливаюче вікно, де потрібно буде в одному з розділів вказати ваш сайт.

  • Якщо ви вкажіть ваш домен у розділі “Додати ресурс“, то вам чи вашому програмісту потрібно буде у реєстратора доменних імен прописати спеціальний TXT запис для верифікації сайту в консолі. Після цього з ним можна буде працювати.
  • Якщо ви вкажіть ваш домен у розділі “Ресурс із префіксом URL“, то швидше за все найпростішим способом для верифікації буде завантажити файл на ваш сайт або додати метатег у код сайту. Зазвичай він використовується якщо немає доступу до реєстратора або якщо треба вказати URL з додатковим хвостом, наприклад для мовних версій сайту, де є /en/ або /ua/. Для мовних версій іноді окремо додають щоб бачити дані щодо кожної версії сайту.

Додайте ресурс із префіксом Google Search Console

Є ще можливість верифікації через Google Analytics чи Google Tag Manager, але ці варіанти для початківців будуть складнішими, та й не завжди у вас є зареєстровані Google Analytics або Google Tag Manager.

Що далі і з чого почати вивчати Search Console

Найправильніше і найпростіше почати вивчати інтерфейс і потім перейти до детального розгляду всіх важливих розділів.

інтерфейс пошукової консолі Google

  1. Головне меню, звідки найпростіше потрапити на будь-який із розділів. Меню постійно зростає та з'являються нові інструменти. Також воно може доповнюватись в залежності від того, як налаштований сайт. Нові пункти часто з'являються, наприклад, при додаванні нової мікророзмітки або впровадженні AMP сторінок.
  2. Перевірка наявності сторінок в індексі. Якщо ви не впевнені, чи є ваша сторінка у видачі і як її бачить Google Bot, ви можете перевірити таку сторінку прямо в кабінеті Google Search Console і якщо сторінки немає в індексі, то її можна додати.
  3. Блоки з інформацією. Дані блоки можуть бути у вигляді графіків або таблиць, зазвичай показують дані щодо обраного з лівої частини розділу.
  4. Повідомлення. Час від часу Google сповіщатиме вас про те, як сайт почувається у видачі, при проблема з сайтом, помилках у різних типах контенту, при зараженні сайту вірусом … Усі оповіщення збиратимуться у цьому розділі, при кліку на дзвіночок.
  5. Налаштування користувача. Якщо при пошуку в Google ви залогінені під тим самим логіном, який використовується в Search Console, то коли ви шукаєте сайт за різними запитами Google може виводити вам додатковий блок з інформацією про ваш сайт, щодо запиту введеного в Google прямо у видачі, якщо цей блок вам заважає, ви можете його відключити у розділі налаштувань користувача.

Вивчаємо пункти меню

На цьому з основними пунктами ми закінчили та можемо перейти до вивчення інформації, яку нам надає Google Search Console.

Пункт меню Огляд

У пункті меню Огляд ви можете бачити основні інформаційні блоки, такі як:

  1. Ефективність – показує скільки на ваш сайт було переходів протягом кварталу. Зручно вивчати переходи в динаміці на відрізку часу.
  2. Покриття – показує, скільки у вас сторінок у пошуку, яка частина цих сторінок має помилки, а які google вважає безпроблемними.
  3. якість – показує, скільки сторінок на вашому сайті Google вважає зручними для роботи на стаціонарних комп'ютерах та на мобільних. На будь-який із пунктів “Зручність сторінок”, “Основні інтернет показники”, “Зручність для мобільних” можна натиснути та перейти до більш повного звіту. Помічено мною, що ці параметри оновлюються досить рідко і може пройти 1-3 місяці поки вони оновляться після покращення сайту.
  4. Поліпшення – додаткові покращення, які робив розробник на сайті та інформація про те, наскільки ці покращення працюють коректно. У цьому пункті можуть бути такі підпункти, як “Сторінки AMP”, “Рядки навігації”, “Чаво”, “Перевірте код”, “Вікно пошуку за посиланнями сайту”… Насправді, залежно від сайту в пункті “Поліпшення” можуть бути різні підпункти.

При перегляді цих блоків, ви швидше за все помітили посилання у правому верхньому меню блоку “Відкрити звіт”. Це посилання дозволяє перейти на повну версію звіту.

Google Search Console відкрити повний звіт

У блоці “Ефективність” Натисніть на посилання “Відкрити звіт” як показано на зображенні вище і ви потрапите в розгорнутий звіт на сторінці “Ефективність” для 3 місяця. Це найпопулярніший і найкорисніший для нас пункт меню. За допомогою нього в майбутньому ми зможемо планувати публікації та розуміти, які ключові слова люди знаходять., а також яким сторінкам google наводить людей за тими чи іншими ключовими словами. Вивчимо цей пункт меню докладніше.

Пункт меню “Ефективність” в Google Search Console

Сторінка ефективності в Google Search Console

  1. Фільтр, який допомагає більш точно відобразити дані. Тут ми можемо змінити період, наприклад, переглянути дані не за 3, і для 1 місяць чи навпаки за 1 рік. При зміні цього фільтра змінюються дані н графіку та таблиці.
  2. Вкладки на графіку. За допомогою цих вкладок ви можете вмикати або вимикати дані на графіку.
  3. Розділи у таблиці. Перемикаючись розділами можна бачити основні дані сайту за вибраний вище період. Можна бачити запити, сраниці, країни з яких заходили люди, пристроїв, “вид у пошуку” (які матеріали наводять скільки відвідувачів), дати (кількість відвідувачів у визначену дату).
  4. Фільтр у таблиці. Працює по-різному в залежності від того, який розділ обраний. Наприклад, у розділі запити ви можете ввести частину слова та подивитися скільки та яких запитів містили ваше слово чи частину слова, а також сілько разів їх шукали. Більш детально ми вивчатимемо у практичній частині курсу.

Пункт меню “Перевірити URL

Цей пункт робить те ж саме, що і рядок пошуку вище, він допомагає перевірити наявність сторінки у пошуку. Якщо сторінки немає, то її можна надіслати на індексацію або переіндексацію з новими змінами, це прискорить попадання їх у пошук.

Перевірити URL сторінки у пошуку Google

 

Пункт меню “Покриття

google search console покриття

У цьому пункті ви можете бачити помилки та корисну інформацію про ваш сайт:

  1. Помилка. Скільки критичних помилок на сайті
  2. Без помилок, є попередження. Скільки проблемних сторінок на сайті.
  3. Сторінка без помилок. Скільки сторінок було проіндексовано коректно.
  4. Виключено. Скільки сторінок було виключено з індексу з тих чи інших причин.
  5. Відомості. Зведена таблиця помилок чи проблем.

Включаючи кожен із пунктів на діаграмі, ви зможете у нижній частині в пункті “Відомості” бачити додаткову інформацію про помилки на вашому сайті.

google search console покриття відомості

Якщо ви натиснете на один із пунктів, то побачите детальну інформацію про сторінки, з якими є проблеми. На слайді вище ви бачите приклад виділеного рядка з типом помилки “Сторінки з переадресацією”, при натисканні на неї у вас буде наступна картина.

проблема консолі пошуку Google - сторінки з переадресацією

При натисканні будь-якого з посилань у прикладах ви полікуйте докладну інформацію по кожній сторінці. І далі зазвичай починається перевірка сайту та рутинне монотонне, але дуже важливе, це пошук у гугл та довідці як виправити помилку.

Пункт меню “Файли Sitemap

У цьому пункті меню ви можете додати XML карти вашого сайту. Для тих, хто не знає поясню. XML карта сайту містить усі сторінки вашого сайту і зазвичай вона знаходиться за адресою “ваш сайт/sitemap.xml”. Якщо ви її додасте, то гуглу буде простіше зрозуміти де у вас є важливі сторінки, а які просто технічні. Індексація сайту буде швидше. До речі карт сайту може бути дещо і це нормально. Іноді коли сайт дуже більший, карту сайту розбивають на кілька та передають у google.

карта сайту для пошукової консолі google xml

Пункт меню “Вилучення

У цьому розділі можна створити запит на тимчасове видалення сторінок з індексу, для постійного видалення корисно буде прописати сторінку ще в robots.txt і створити мета тег robots з параметром noindex.

Пункт меню “Зручність сторінок

Здебільшого у цьому важливі такі показники:

  1. Наявність https. Налаштувати протокол ssl.
  2. Зручність для мобільних. В основному, наскільки добре сайт адаптується під мобільні пристрої.. Цей блок перекине вас на пункт меню “Зручність для мобільних”.
  3. Основні інтернет показники. Здебільшого ці показники впливає швидкість завантаження кожної сторінки, швидкість завантаження першого екрану та загалом показники які використовуються для Web Vitals. Докладніше оцінити показники Web Vitals можна за допомогою спеціального програми у браузер Google Chrome “Web Vitals”. При натисканні на блок ви потрапляєте в пункт “Основні інтернет показники” нижче.

google search console зручність сторінок

Пункт меню “Основні інтернет показники

Повторюватися не буду, вище я описав, як цей пункт працює.

google search console основні інтернет показники

Пункт меню “Зручність для мобільних

Окрім помилок, які ви можете знайти в цьому пункті, можна також перевірити сторінку вашого сайту на наступних ресурсах:

Поліпшення

У поліпшеннях можу бути різні пункти залежно від того які розмітки налаштовані на вашому сайті.

Пункт меню “Посилання

Показує, які зовнішні та внутрішні посилання бачить гугл, щодо вашого сайту.

Перелік тем міні Курсу

  1. Як працює Google Search Console та Google Analytics у чому їхня відмінність?
  2. Інтерфейс програми. Як переглядати дані по вебсайту та як їх використовувати, робота з фільтрацією даних та експортом?
  3. Як оновлювати, розширювати контент і запускати його швидко на повторну перевірку? Як підбирати нові ключові слова для сайту?
  4. Як працювати з посиланнями в Google Search Console?

Ніколаєнко Максим

Директор веб-студии ProGrafika. Займаюсь розробкою, дизайном та просуванням веб-сайтів. Завжди радий новим читачам блогу та добрим клієнтам.


Вам також може сподобатися...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Шаблони для WordPress
Найкращий хостинг в Україні
Стабільний хостинг для Drupal