Як використовувати Google Search Console для SEO: Урок 1 “Як усе працює”

Всім привіт, багато вебмайстрів хочуть почати просувати свої сайти, і більшість хочуть просувати правильно, найбілішими методами. Немає нічого більш білого, ніж робота з інструментами Google. Це перший урок у міні курсі “Як використовувати Google Search Console для SEO” і тут ми трохи поговоримо загалом, що таке Google Search Console (у минулому він називався Google Webmaster). У наступних уроках говоритимемо про те, як можна білими методами працювати з цим мега крутим інструментом білого SEO. Але для початку постараємося внести трохи розуміння, з чим ми маємо працювати для просування свого сайту.

Чим відрізняється Google Analytics та Google Search console

Для початку треба розуміти, чим відрізняється Google Analytics і Консоль пошуку Google.

Как работать с google search console

Що збирає Google Search Console

Насправді все просто Google Search Console збирає дані, аналізуючи тих людей, які заходять із пошуку Google та допомагає вам агрегувати дані для аналізу саме з пошукової видачі. Статистику можна бачити лише за Google, по суті це досить докладні дані того, що відбувається з вашим сайтом щодо тільки пошукової системи Google без зайвих даних про соціальні мережі, прямі заходи, заходи з інших пошукових систем …

Що може збирати цей інструмент і що може показувати крім даних із видачі:

  1. Ключове слово, за яким користувач знаходив ваш сайт або бачив сайт у списку.
  2. Коли користувач вводив запит, яка при цьому сторінка йому була показана, скільки разів показано і скільки було переходів з видачі.
  3. Який CTR вашої сторінки (CTR – співвідношення того, як часто користувачі бачать вашу сторінку і переходять на неї).
  4. Чи є на сторінці помилки.
  5. Чи є санкції до сайту з боку Google.
  6. Ваш сайт заражений вірусом? (тут не завжди показує, але часто допомагає знайти проблему).
  7. Як швидко ваш сайт завантажується і яка якість ваших сторінок.
  8. Можна перевірити, чи є та чи інша сторінка вашого сайту в індексі пошукової системи google і якщо ні, то чому її там немає. Є можливість примусово попросити гугл зайти та перевірити сторінку.
  9. Які сайти посилаються на вас, які Google враховує та які посилання з цих сайтів.
  10. Ви можете вказати Google посилання, які він не повинен враховувати якщо, наприклад, ці посилання проставили на вас конкуренти.
  11. Чи сумісний ваш сайт з мобільними пристроями.
  12. Чи є на сайті AMP сторінки, а також, чи немає в них помилок.
  13. Яка мікророзмітка налаштована на сайті. І багато іншого під капотом інструментів Google Search Console.

Як і будь-яким інструментам Google Search Console, потрібно вміти користуватися. Вміючи користуватися цим інструментом, можна сміливо починати просування без додаткового софту., а якщо сайт у вас вже у видачі багато років, то тут роботи буде дуже багато.

Поговоримо трохи про Google Analytics

Як працювати з Google Analytics

Що збирає Google Analytics

Google Analytics – це інструмент ширшого профілю, він аналізує дані не з видачі Google, а безпосередньо з вашого сайту. Аналіз відбувається засобами впровадження JavaScript коду на ваш сайт і якщо на вашому сайті некоректно встановлено лічильник або допустимо, є помилки в JavsScript то лічильник може також працювати не дуже коректно. Тому якщо потрібно аналізувати саме Google, я б радив користуватися в першу чергу Google Search Console.. Крім того, з документації google безкоштовна версія Google Analytics (GA) може містити не повні дані та зберігати їх не так довго як Google Analytics 360.

Якщо ви ще не розібралися з безкоштовною версією GA, то почніть розбиратися з нею, оскільки загалом безкоштовний інструмент закриває всі основні необхідні потреби для більшості сайтів.

Чому дані Google Analytics та Google Search Console відрізняються

Важливо зрозуміти що там працюють різні команди особливо не пов'язані між собою і шлях розвитку як видно з того, що я писав вище різний. Google Analitics за умови, що користувач дає йому можливість може оцінити, що він прийшов з Google, а Google Search Console завжди знає, якщо користувач з Google. З іншого боку, якщо користувач заборонив відстеження персональних даних, Cookies у браузері та заходить з під режиму браузера інкогніто, то google analytics може не визначити користувача та віднести його з категорії пошуку як не визначеного або навіть визначити його як того, хто зайшов безпосередньо на сайт.

Але навіть при цьому Google Analytics є унікальним і дуже корисним інструментом за умови, що ви ним вмієте користуватися.

Що не можна аналізувати ні в Google Analytics, ні Google Search Console

Ні Google Analytics, ні Google Search Console не вміє аналізувати конкурентів. Політика Google така, щоб ви аналізували та розвивали свій сайт, а не займалися боротьбою. Загалом вони не проти аналізу конкурентів просто аналізуйте вручну і дивіться, як можна розвивати. Але ми з вами знаємо, що цифри завжди ефективніші! І саме тому якщо вам зайде цей формат та інструмент, я можу зробити окремі розділи щодо роботи з інструментами аналітики конкурентів, просто пишіть про це у коментарях. Ви можете писати також про самі інструменти, які ви використовуєте для аналізу або про які вам було б цікаво дізнатися.

Перелік тем міні Курсу

  1. Як працює Google Search Console та Google Analytics у чому їхня відмінність?
  2. Інтерфейс програми. Як переглядати дані по вебсайту та як їх використовувати, робота з фільтрацією даних та експортом?
  3. Як оновлювати, розширювати контент і запускати його швидко на повторну перевірку? Як підбирати нові ключові слова для сайту?
  4. Як працювати з посиланнями в Google Search Console?

Ніколаєнко Максим

Директор веб-студии ProGrafika. Займаюсь розробкою, дизайном та просуванням веб-сайтів. Завжди радий новим читачам блогу та добрим клієнтам.


Вам також може сподобатися...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Шаблони для WordPress
Найкращий хостинг в Україні
Стабільний хостинг для Drupal