Задавайте вопросы по курсам WordPress

Як використовувати Google Search Console для SEO: Урок 2 “Інтерфейс Google Search Console”

Для початку вам необхідно увійти на сайт Google Search Console та зареєструватися там. Після реєстрації є 2 варіанти, як почати працювати:

  1. Якщо ви просуваєте клієнтський сайт. Потрібно запросити доступи до вашої пошти gmail, щоб сайт з’явився у вашій консолі гугла.
  2. Якщо у вас є свій сайт. Вам потрібно додати його до Google Seaarch Console.

Розглянемо докладніше, як додати сайт до Google Search Console або відкрити доступ.

Як відкрити доступ до статистики Google Search Console

Ваш клієнт, який відкриватиме доступ до Google Search Console, повинен зайти в налаштування.

Установки Google Search Console

У налаштуваннях виберіть пункт “Користувачі та дозволи”.

Відкрити доступ до Google Search Console

 

Після чого натиснути кнопку “Додати користувача” і додати нового користувача.

add new admin for google search console

Після того, як доступ вам буде відкритий, ви зможете бачити всі дані на веб-сайті клієнта.

Як додати сайт до Google Search Console

Перший раз, якщо у вас немає сайтів, Google сам запропонує додати вам сайт в консоль, тут все просто. Якщо у вас вже є сайти, то вам потрібно вгорі біля логотипу google search console натиснути на список, що випадає, і вибрати “Додати ресурс”.

Додати новий сайт до google search console

Після цього у вас з’явиться спливаюче вікно, де потрібно буде в одному з розділів вказати ваш сайт.

  • Якщо ви вкажіть ваш домен у розділі ” Додати ресурс “, то вам чи вашому програмісту потрібно буде у реєстратора доменних імен прописати спеціальний TXT запис для верифікації сайту в консолі. Після цього з ним можна буде працювати.
  • Якщо ви вкажіть ваш домен у розділі ” Ресурс з префіксом URL “, то найвірогідніше найпростішим способом для верифікації буде завантажити файл на ваш сайт або додати метатег в код сайту. Зазвичай він використовується якщо немає доступу до реєстратора або якщо треба вказати URL з додатковим хвостом, наприклад для мовних версій сайту, де є /en/ або /ua/. Для мовних версій іноді окремо додають, щоб бачити дані по кожній версії сайту.

Додати ресурс із префіксом Google Search Console

Є ще можливість верифікації через Google Analytics або Google Tag Manager, але ці варіанти для початківців будуть складнішими, та й не завжди у вас є зареєстровані Google Analytics або Google Tag Manager.

Що далі і з чого почати вивчати Search Console

Найправильніше і найпростіше почати вивчати інтерфейс і потім перейти до детального розгляду всіх важливих розділів.

interface google search console

  1. Головне меню , звідки найпростіше потрапити на будь-який розділ. Меню постійно зростає та з’являються нові інструменти. Також воно може доповнюватись залежно від того, як налаштований сайт. Нові пункти часто з’являються, наприклад, при додаванні нової мікророзмітки або впровадженні AMP сторінок.
  2. Перевірка наявності сторінок в індексі . Якщо ви не впевнені, чи є ваша сторінка у видачі і як її бачить Google Bot, ви можете перевірити таку сторінку прямо в кабінеті Google Search Console і якщо сторінки немає в індексі, її можна додати.
  3. Блоки з інформацією . Дані блоки можуть бути у вигляді графіків або таблиць, зазвичай показують дані вибраного з лівої частини розділу.
  4. Повідомлення . Час від часу Google буде сповіщати вас про те, як сайт почувається у видачі, при проблемі з сайтом, помилках у різних типах контенту, при зараженні сайту вірусом… Усі оповіщення будуть збиратися в цьому розділі, при натисканні на дзвінок.
  5. Налаштування користувача . Якщо при пошуку в Google ви залогінені під тим же логіном, який використовується в Search Console, то коли ви шукаєте сайт за різними запитами Google може виводити вам додатковий блок з інформацією про ваш сайт, щодо запиту введеного в google прямо у видачі, якщо цей блок вам заважає, ви можете його відключити у розділі налаштувань користувача .

Вивчаємо пункти меню

На цьому з основними пунктами ми закінчили та можемо перейти до вивчення інформації, яку нам надає Google Search Console.

Пункт меню Огляд

У пункті меню Огляд ви можете бачити основні інформаційні блоки, такі як:

  1. Ефективність – показує скільки на ваш сайт було переходів протягом кварталу. Зручно вивчати переходи у динаміці на відрізку за часом.
  2. Покриття – показує, скільки у вас сторінок у пошуку, яка частина цих сторінок має помилки, а які Google вважає безпроблемними.
  3. Якість показує, скільки сторінок на вашому сайті Google вважає зручними для роботи на стаціонарних комп’ютерах та на мобільних. На будь-який з пунктів “Зручність сторінок”, “Основні інтернет показники”, “Зручність для мобільних” можна натиснути та перейти до більш повного звіту. Помічено мною, що ці параметри оновлюються досить рідко і може пройти 1-3 місяці, поки вони оновляться після покращення сайту.
  4. Поліпшення – додаткові покращення, які робив розробник на сайті та інформація про те, наскільки ці покращення працюють коректно. У цьому пункті можуть бути такі підпункти як “Сторінки AMP”, “Рядки навігації”, “ЧаВо”, “Перевірка коду”, “Вікно пошуку за посиланнями сайту”… Насправді, залежно від сайту в пункті “Покращення” можуть бути різні підпункти.

При перегляді цих блоків, ви швидше за все помітили посилання у верхньому правому меню блоку “Відкрити звіт”. Це посилання дозволяє перейти на повну версію звіту.

Google Search Console відкрити повний звіт

У блоці ” Ефективність ” Натисніть на посилання ” Відкрити звіт ” як показано на зображенні вище і ви потрапите у розгорнутий звіт на сторінці ” Ефективність ” за 3 місяці. Це найпопулярніший і найкорисніший для нас пункт меню. За допомогою нього в майбутньому ми зможемо планувати публікації та розуміти які ключові слова люди знаходять, а також яким сторінкам Google наводить людей за тими чи іншими ключовими словами. Вивчимо цей пункт меню докладніше.

Пункт меню ” Ефективність ” у Google Search Console

Сторінка ефективності в Google Search Console

  1. Фільтр , який допомагає точніше відобразити дані. Тут ми можемо змінити період, наприклад, переглянути дані за 3, а 1 місяць чи навпаки за 1 рік. При зміні цього фільтра змінюються дані н графіку та таблиці.
  2. Вкладки на графіку . За допомогою цих вкладок можна вмикати або вимикати дані на графіку.
  3. Розділи у таблиці . Перемикаючись розділами можна бачити основні дані по сайту за вибраний вище період. Можна бачити запити , сраницы , країни з яких заходили люди, пристрої , ” вид пошуку ” (які матеріали наводять скільки відвідувачів), дати (кількість відвідувачів у певну дату).
  4. Фільтр у таблиці . Працює по-різному залежно від того, який розділ вибраний. Наприклад, у розділі запити ви можете ввести частину слова і подивитися скільки і яких запитів містили ваше слово або частину слова, а також кілька разів їх шукали. Більш детально ми вивчатимемо у практичній частині курсу.

Пункт меню ” Перевірка URL

Цей пункт робить те саме, що рядок пошуку вище, він допомагає перевірити наявність сторінки в пошуку. Якщо сторінки немає, її можна надіслати на індексацію або переіндексацію з новими змінами, це прискорить потрапляння їх у пошук.

Перевірити URL сторінки у пошуку Google

 

Пункт меню ” Покриття

google search console покриття

У цьому пункті ви можете бачити помилки та корисну інформацію про ваш сайт:

  1. Помилка . Скільки критичних помилок на сайті
  2. Без помилок, є попередження . Скільки проблемних сторінок на сайті
  3. Сторінка без помилок . Скільки сторінок було проіндексовано коректно.
  4. Виключено . Скільки сторінок було виключено з індексу з тих чи інших причин.
  5. Відомості . Зведена таблиця помилок чи проблем.

Включаючи кожний з пунктів на діаграмі, ви зможете у нижній частині пункту “Відомості” бачити додаткову інформацію про помилки на вашому сайті.

google search console покриття відомості

Якщо ви натиснете на один із пунктів, то побачите докладну інформацію про сторінки, з якими є проблеми. На слайді вище ви бачите приклад виділеного рядка з типом помилки “Сторінки з переадресацією”, при натисканні на неї буде наступна картина.

проблема в google search conole - сторінки з переадресацією

При натисканні на будь-яке посилання в прикладах ви полікуйте докладну інформацію по кожній сторінці. І далі зазвичай починається перевірка сайту та рутинне монотонне, але дуже важливе, це пошук у гугл та довідці як виправити помилку.

Пункт меню ” Файли Sitemap

У цьому пункті меню можна додати XML карти вашого сайту. Для тих, хто не знає, поясню. XML карта сайту містить усі сторінки вашого сайту і зазвичай вона знаходиться на адресі “your-site/sitemap.xml”. Якщо ви додасте її, то гуглу буде простіше зрозуміти де у вас є важливі сторінки, а які просто технічні. Індексація сайту буде швидшою. До речі, карт сайту може бути кілька і це нормально. Іноді, коли сайт дуже більший, карту сайту розбивають на кілька і передають у google.

google search console sitemap xml

Пункт меню ” Видалення

У цьому розділі можна створити запит на тимчасове видалення сторінок з індексу, для постійного видалення корисно буде прописати сторінку ще в robots.txt і створити мета тег robots з параметром noindex.

Пункт меню ” Зручність сторінок

Здебільшого у цьому важливі такі показники:

  1. Наявність https . Налаштування протоколу ssl.
  2. Зручність для мобільних телефонів . В основному, наскільки добре сайт адаптується під мобільні пристрої. Цей блок перекине вас на пункт меню “Зручність мобільних”.
  3. Основні інтернет показники . В основному на ці показники впливає швидкість завантаження кожної сторінки, швидкість завантаження першого екрану та в цілому показники, які використовуються для Web Vitals. Докладніше оцінити показники Web Vitals можна за допомогою спеціальної програми в браузері Google Chrome “Web Vitals” . При натисканні на блок ви потрапляєте в пункт “Основні інтернет показники” нижче.

google search console зручність сторінок

Пункт меню ” Основні інтернет показники

Не буду повторюватися, вище я описав, як цей пункт працює.

google search console основні інтернет показники

Пункт меню ” Зручність для мобільних

Крім помилок, які ви можете знайти в цьому пункті, можна перевірити сторінку вашого сайту на наступних ресурсах:

Поліпшення

У поліпшеннях можу бути різні пункти в залежності від того які розмітки налаштовані на вашому сайті.

Пункт меню ” Посилання

Показує, які зовнішні та внутрішні посилання бачить гугл щодо вашого сайту.

Перелік тем міні Курсу

  1. Як працює Google Search Console і Google Analytics у чому їхня відмінність?
  2. Інтерфейс програми. Як переглядати дані по веб-сайту та як їх використовувати, працювати з фільтрацією даних та експортом?
  3. Як оновлювати, розширювати контент і запускати його швидко на повторну перевірку? Як вибирати нові ключові слова для сайту?
  4. Як працювати з посиланнями на Google Search Console?

Николаенко Максим

Директор веб-студии ProGrafika. Занимаюсь разработкой, дизайном и продвижением веб-сайтов. Всегда рад новым читателям блога и хорошим клиентам.


You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Шаблоны для WordPress
Самый лучший хостинг в Украине
Стабильный хостинг для Drupal